Kaleminiz Kibrinize Vesile Olmasın.

Tükenmez kalemi tüketene değin yazasım geliyor bazen. Düşünüyorum, ya peki neden tükenmez kalem? Çünkü silinebilir bir kalem size her zaman hata yapma imkanı tanır. Hatayı yaparsınız, silersiniz ve bir bakmışsınız, yaptığınız hatayı dahi unutmuşsunuz, yapmamış gibi davranırsınız. Sanki hiç hata yapmadan yazabildiğinizi sanırsınız. Hayır öyle olmamalı benim yazmalarım. Yazayım evet, ama hatalarımla, acizliğimi kabullenişimle yazayım.
Öyle ki, silmek mümkün olmasın. Sonra dönüp bakabileyim, nerede hata? Düzeltmeden önce farkına varmak olsun amacım. Silinmesin, silinmesin ki görebileyim. Kalemim kibrime vesile olmasın, kibrimi körüklemesin, aksine acziyetimi anlatsın bana. "Evet. Bak, sen hatalısın. Bırak hayata tatbik etmeyi, yazarken dahi hatalısın sen" desin. Ve ben bunu hissederek, diyebileyim ki: "Elhamdülillah, bugün de kalemim kibrime vesile olmadı. Ben kalemle yazmadım, kalem beni yazdı. Elhamdülillah!"

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çocuk Nimetinin Şükrünü Yerine Getirebilmek

'Hakim' değil, 'Şahid'iz.

Tesettür 'Gizlenmek' İçindir; Nazarları Çekmek İçin Değil